Aanmelden senioren

Corona-update juli: In het begin van de corona-uitbraak kregen mensen uit risicogroepen het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven en geen bezoek te ontvangen. Nu het virus beter onder controle is, is dat niet meer nodig.
Wel wordt mensen uit risicogroepen aangeraden om extra voorzichtig te zijn en de maatregelen goed op te volgen. Ook voor bezoekers van mensen die tot een risicogroep behoren is het extra belangrijk om de basisregels goed op te volgen. Lees hier meer RIVM.
Binnen ons reguliere project Jong+Oud=Goud ontvangt u 6 of 12 maanden lang bezoek van een student. De student biedt u concrete hulp en gezelligheid. Ook helpt de student u om uw zelfredzaamheid en sociale netwerk te vergroten. U kiest zelf hoe lang, waarbij en wanneer u hulp nodig heeft.

Indien u kiest voor het traject van 6 maanden, dan ontvangt u altijd 12 bezoekuren per maand. Kiest u voor het traject van 12 maanden, dan kunt u kiezen hoeveel bezoekuren per maand u wilt (minimaal 4, maximaal 12).

Voorwaarden senioren:

• list-bullet-pointU bent 65 jaar of ouder
  • list-bullet-pointU woont in de regio Amsterdam, Rotterdam of Utrecht (voor andere plaatsen kunt u terecht bij onze reguliere dienst)
  • list-bullet-pointU heeft behoefte aan hulp en gezelschap van een student, maar kunt deze hulp niet volledig zelf bekostigen
  • list-bullet-pointU staat ervoor open om uw onafhankelijkheid te versterken en/of uw sociale netwerk uit te breiden
  • list-bullet-pointU bent nieuwsgierig naar een andere generatie en u wilt graag van elkaar leren en ervaringen uitwisselen
  • list-bullet-pointU betaalt een eigen bijdrage van €1,- per bezoekuur
  • list-bullet-pointDe student bezoekt u 6 of 12 maanden, aantal uren en tijden in overleg

Waarom aanmelden?

• list-check-small Langdurig hulp en gezelschap van een student
  • list-check-small Match op basis van persoonlijke overeenkomsten en gedeelde interesses
  • list-check-small Actief deel uitmaken van de samenleving
  • list-check-smallUitbreiding van uw sociale netwerk
  • list-check-smallSamen leuke activiteiten ondernemen
  • list-check-smallConcrete doelen om uw zelfredzaamheid te versterken

Helaas is dit project niet geschikt voor senioren met (vergevorderde) dementie of andere complexe zorgvragen, omdat we daarvoor binnen dit specifieke project niet de juiste begeleiding kunnen bieden. Als u twijfelt, kunt u altijd contact met ons opnemen om te bespreken of uw verzoek binnen dit project past.

Wij hebben van alle studentvrijwilligers een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

Aanmelden Jong+Oud=Goud

U kunt zich ook telefonisch aanmelden via 020-3080916.

• list-boodschappen-doenBoodschappen doen
  • list-kokenSamen koken en eten
  • list-wandelenWandelen
  • list-musea-bezoekenMusea bezoeken
  • list-gezelschapsspellenSpelletjes spelen
  • list-muziek-makenMuziek maken
  • list-voorlezen(Voor)lezen
  • list-reizen-auto-of-treinReizen met auto of trein
  • list-computerenComputeren
  • list-hulp-in-de-huishoudingHulp in en om het huis
  • list-tuinierenTuinieren
  • list-vragenAntwoord vinden op (zorg)vragen

Stichting SeniorenStudent is opgericht door Careibu

Careibu vindt het belangrijk om naast betaalde diensten ook een maatschappelijke bijdrage te leveren.  Daarom subsidieert Careibu Stichting SeniorenStudent door o.a. het beschikbaar stellen van alle faciliteiten (zoals kantoor, software en studentenbestand) en het investeren van vrijwillige uren voor projectleiding en projectuitvoering.

Wij gaan voor meer samenhang in de maatschappij en minder beroep op de reguliere zorg. We hebben een landelijk bestand van meer dan 20.000 studenten, waardoor wij soortgelijke projecten ook in andere gemeenten op grote schaal kunnen organiseren.

Partners van dit project zijn:

Dit project wordt mogelijk gemaakt door: