Aanmelden senioren

Corona-update 1 dec 2021:
De maatregelen zijn weer aangescherpt. Wij vragen alle studenten en senioren die deelnemen aan onze projecten om de richtlijnen van het RIVM goed op te volgen.

Binnen ons project Jong+Oud=Goud ontvangt u 6 of 12 maanden lang bezoek van een student. Wanneer fysiek bezoek niet mogelijk is, dan bespreken jullie samen de mogelijkheden voor contact op afstand.

De student biedt u concrete hulp en gezelligheid. Ook helpt de student u om uw zelfredzaamheid en sociale netwerk te vergroten. U kiest zelf hoe lang, waarbij en wanneer u hulp nodig heeft. Indien u kiest voor het traject van 6 maanden, dan ontvangt u altijd 12 bezoekuren per maand. Kiest u voor het traject van 12 maanden, dan kunt u kiezen hoeveel bezoekuren per maand u wilt (minimaal 4, maximaal 12).

Voorwaarden senioren:

• list-bullet-pointU bent 65 jaar of ouder;
  • list-bullet-pointU woont in de regio Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of Den Haag (voor andere plaatsen kunt u terecht bij onze reguliere dienst);
  • list-bullet-pointU heeft behoefte aan hulp en gezelschap van een student, maar kunt deze hulp niet volledig zelf bekostigen;
  • list-bullet-pointU staat ervoor open om uw zelfredzaamheid te versterken en/of uw sociale netwerk uit te breiden;
  • list-bullet-pointU bent nieuwsgierig naar een andere generatie en u wilt graag van elkaar leren en ervaringen uitwisselen;
  • list-bullet-pointDe student bezoekt u 6 of 12 maanden, aantal uren en tijden in overleg;
  • list-bullet-pointU betaalt een eigen bijdrage van €1,- per bezoekuur. Is het voor u lastig de eigen bijdrage te betalen? Neem contact met ons op.

Waarom aanmelden?

• list-check-small Langdurig hulp en gezelschap van een student;
  • list-check-small Match op basis van persoonlijke overeenkomsten en gedeelde interesses;
  • list-check-small Actief deel uitmaken van de samenleving;
  • list-check-smallUitbreiding van uw sociale netwerk;
  • list-check-smallSamen leuke activiteiten ondernemen;
  • list-check-smallConcrete doelen om uw zelfredzaamheid te versterken.

Helaas is dit project niet geschikt voor senioren met (vergevorderde) dementie of andere complexe zorgvragen, omdat we daarvoor binnen dit specifieke project niet de juiste begeleiding kunnen bieden. Als u twijfelt, kunt u altijd contact met ons opnemen om te bespreken of uw verzoek binnen dit project past.

Wij hebben van alle studentvrijwilligers een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

Aanmelden senioren Rotterdam

Let op: in Amsterdam, Den Haag en Utrecht hanteren we momenteel een wachtlijst vanwege het hoge aantal aanmeldingen. U kunt zich nu alvast aanmelden, dan nemen wij contact met u op in 2022 om uw aanvraag in behandeling te nemen. Wij behandelen de wachtlijst op basis van datum van aanmelding, dus hoe eerder u zich op de wachtlijst plaatst, hoe sneller we u in het nieuwe jaar kunnen helpen.

Aanmelden wachtlijst Amsterdam, Den Haag en Utrecht

U kunt zich ook telefonisch aanmelden (voor de wachtlijst) via 085 – 016 32 66.

• list-boodschappen-doenBoodschappen doen
  • list-kokenSamen koken en eten
  • list-wandelenWandelen
  • list-musea-bezoekenMusea bezoeken
  • list-gezelschapsspellenSpelletjes spelen
  • list-muziek-makenMuziek maken
  • list-voorlezen(Voor)lezen
  • list-reizen-auto-of-treinReizen met auto of trein
  • list-computerenComputeren
  • list-hulp-in-de-huishoudingHulp in en om het huis
  • list-tuinierenTuinieren
  • list-vragenAntwoord vinden op (zorg)vragen

Stichting senior&student is opgericht door Careibu

Careibu vindt het belangrijk om naast betaalde diensten ook een maatschappelijke bijdrage te leveren.  Daarom subsidieert Careibu stichting senior&student door o.a. het beschikbaar stellen van alle faciliteiten (zoals kantoor, software en studentenbestand) en het investeren van vrijwillige uren voor projectleiding en projectuitvoering.

Wij gaan voor meer samenhang in de maatschappij en minder beroep op de reguliere zorg. We hebben een landelijk bestand van meer dan 20.000 studenten, waardoor wij soortgelijke projecten ook in andere gemeenten op grote schaal kunnen organiseren.

Partners van dit project zijn:

Dit project wordt mogelijk gemaakt door: