Waarom aanmelden?

• list-check-smallActief deel uitmaken van de samenleving
  • list-check-small Match op basis van persoonlijke overeenkomsten en gedeelde interesses
  • list-check-smallUitbreiding van uw sociale netwerk
  • list-check-smallSamen leuke activiteiten ondernemen
  • list-check-smallConcrete doelen om uw onafhankelijkheid te versterken

Let op: Momenteel zit dit project helaas vol. Wij starten over een paar maanden met een nieuw project, dus reserveer hier direct een plekje op de wachtlijst. We nemen contact met u op zodra we starten met het nieuwe project.

Aanmelden wachtlijst

Voorwaarden voor senioren

• list-bullet-pointU bent 65 jaar of ouder
  • list-bullet-pointU woont in de regio Amsterdam, Rotterdam of Utrecht
  • list-bullet-pointU heeft behoefte aan hulp en gezelschap van een student, maar kunt dit niet volledig zelf bekostigen
  • list-bullet-pointU staat ervoor open om uw onafhankelijkheid te versterken en/of uw sociale netwerk uit te breiden
  • list-bullet-pointU bent nieuwsgierig naar een andere generatie en u wilt graag van elkaar leren en ervaringen uitwisselen
  • list-bullet-pointU betaalt een eigen bijdrage van €1,- per bezoekuur
  • list-bullet-pointDe student bezoekt u één jaar, minimaal 4 uur en maximaal 12 uur per maand (aantal uren en tijden in overleg)

Helaas is dit project niet geschikt voor senioren met (vergevorderde) dementie of andere complexe zorgvragen, omdat we daarvoor binnen dit specifieke project niet de juiste begeleiding kunnen bieden. Als u twijfelt, kunt u altijd contact met ons opnemen om te bespreken of uw verzoek binnen dit project past.

Wij hebben van alle studentvrijwilligers een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

• list-boodschappen-doenBoodschappen doen
  • list-kokenSamen koken en eten
  • list-wandelenWandelen
  • list-musea-bezoekenMusea bezoeken
  • list-gezelschapsspellenSpelletjes spelen
  • list-muziek-makenMuziek maken
  • list-voorlezen(Voor)lezen
  • list-reizen-auto-of-treinReizen met auto of trein
  • list-computerenComputeren
  • list-hulp-in-de-huishoudingHulp in en om het huis
  • list-tuinierenTuinieren
  • list-vragenAntwoord vinden op (zorg)vragen

Stichting SeniorenStudent is opgericht door Careibu

Careibu vindt het belangrijk om naast betaalde diensten ook een maatschappelijke bijdrage te leveren.  Daarom subsidieert Careibu Stichting SeniorenStudent door o.a. het beschikbaar stellen van alle faciliteiten (zoals kantoor, software en studentenbestand) en het investeren van vrijwillige uren voor projectleiding en projectuitvoering.

Wij gaan voor meer samenhang in de maatschappij en minder beroep op de reguliere zorg. We hebben een landelijk bestand van meer dan 20.000 studenten, waardoor wij soortgelijke projecten ook in andere gemeenten op grote schaal organiseren.

Jong+Oud=Goud wordt mogelijk gemaakt door: